Pirates of Nigeria
Out of the 95 attacks of boats in the world where hijackers boarded the vessel in the first nine months of 2019, 17 took place off the Nigerian coast. Gulf of Guinea account for 82% of the crew kidnapping in the world. That's making Gulf of Guinea the most dangerous maritime road in the world.
The hijackers usually attack little boats but last Tuesday night 77 nautical miles from Bonny Island, a large place of oil stockage in Nigeria, a group of pirates boarded with little boats a fully loaded Greek super tanker which can carry over 2 million barrels of oil. Nineteen members of the crew were kidnapped and remain missing. A part of the crew, the seven other members that didn't get kidnapped, brought the vessel to a safe location.
The pirates didn't steel any oil and caused no damage but they kidnapped members of the crew to claim a ransom. The priority for the company is the safe return of the missing members.
Attaque en mer
Sur plus de 95 attaques de bateaux dans le monde au cours desquelles les pirates sont montés à bord durant les neufs premiers mois de 2019, dix-sept ont eu lieu au large des côtes nigérianes. Le Golfe de Guinée totalise 82% des kidnappings d'équipage dans le monde. Cela fait de ce golfe la route maritime la plus dangereuse du monde.
Habituellement, les pirates attaquent des petits bateaux mais mardi dernier durant la nuit, à 77 milles nautiques de Bonny Island, un des lieux principaux ou les supertankers déchargent leur pétrole, un groupe de pirates a abordé avec des petits bateaux un supertanker grec chargé de plus de 2 millions de barils de pétrole.
Dix neufs membres d'équipage dont on est encore sans nouvelles ont été kidnappés. Sept autres membres ont pu rejoindre la côte.
Les pirates n'ont donc pas dérobé de pétrole et n'ont causé aucun dégât au bateau mais ils ont kidnappé les dix neufs membres d'équipage pour réclamer une rançon. La priorité de la compagnie et maintenant de retrouver les kidnappés.
Romain
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