September 28, 2014

Océane

The portrait of Ocean

Her true name is Océane, but “Ocean” “a very large expanse of sea” as defined in the dictionary should be her English name. In any case it sounds more American.
I can’t say: “She was born in Rennes, she lives in La Garenne-Colombes, she’s fifteen, and so on and so forth” because it sounds boringly like school.
Let’s start with a short physical description: she’s about one meter 65 with short brown hair, brown eyes and yes, she needs glasses but sometimes wears contact lenses.
What is she like really?
Creative first. If you had seen what she can imagine for an assignment in “visual arts”, you probably would have said the same about her. And in addition she’s hard-working and thorough and it makes for great results. Ok, she’s more artistic than athletic. Well, I know her and I confess she’s not athletic at all. I mean, I can’t say she’s not athletic at all: she likes swimming and she has done dancing; this is also kind of artistic, isn’t it. However she’s home-loving - even if later she wants to travel and find out other countries - so I guess it doesn’t help to do sports.
Well I don’t really know how to explain but she likes studying people's behaviour, understand their attitudes, you see? She likes analysing people and discovering their true self. In my opinion she might be a psychologist one day or she’s curious about other people’s life and sometimes enjoys a little gossiping.
Now just keep that in mind: she’s quite outspoken. If she doesn’t like something, she will tell you right away. She doesn’t run with the pack.


Le portrait d’Océane

Je ne vais pas vous décrire Océane comme on le fait à l’école, en disant “Elle est née à Rennes, elle a 15ans”, ce serait trop ennuyeux.
Commençons avec une rapide description physique, même si ce n’est pas ce qui nous intéresse vraiment: elle fait environ 1 m 65, elle a des cheveux courts et bruns, des yeux marrons, et elle porte des lunettes qu’elle remplace parfois par des lentilles de contact.
Voilà pour le physique, mais maintenant, je vais vous parler du vrai sujet, à savoir : qui est-elle vraiment?
Créative. C’est l’une des premières choses, qui me vient à l’esprit quand je pense à elle. De plus elle est plutôt perfectionniste et l’alliance des deux fait qu’elle fait souvent de très belles choses artistiquement – même si elle y passe beaucoup de temps – car elle veut bien les faire. Elle aime particulièrement dessiner et je pense qu’en général, elle est plus artistique que sportive. Elle est tout de même un peu sportive: elle aime la natation et elle a fait de la dance, même si, en l’occurrence la danse reste un domaine assez artistique.
Comme je l’ai dit précédemment, « créative » n’est pas la seule chose à laquelle je pense quand je pense à elle. Je ne saurais pas l’expliquer précisément, mais elle aime étudier le comportement des gens pour les analyser, découvrir qui ils sont. Elle est vraiment curieuse à propos de la vie des gens qui l’entourent et en devient parfois un peu commère.
Je pense que vous la connaissez mieux désormais et, si je devais ajouter une dernière chose, je dirais qu’elle est franche et qu’elle ne suit pas les gens s’ils ont des comportements qu’elle n’approuve pas.


Maurine

No comments: